Frakt & Returvillkor

HemFrakt & Returvillkor

Leverans & Frakt

Alla produkter i webbutiken hos eastmedia.se skickas av tillverkaren för produkterna.
De flesta produkterna tillverkas inom EU, men vissa produkter kan också tillverkas i och
skickas från andra länder. I varukorgen/kassan får du ett fraktalternativ och en uppskattad
leveranstid antigen som ett datum eller antal arbetsdagar.

I Sverige tas leveransen över av Postnord (import) eller annan leverantör som levererar den
till ditt närmaste utlämningsställe eller din brevlåda. I snitt tar cirka 5 arbetsdagar att tillverka
produkter som ex. kuddar etc Leveranstiden tillkommer. Mer än hälften av webbutikens
beställningar skickas inom tre arbetsdagar eller mindre. 

Fraktalternativ i kassan

I kassan visas det bästa frakt alternativet för dig, Då vi använder en frakttjänst från leverantören
visas fraktalternativet på engelska och priset i kr inkl. moms.

För produkter som ej är märkta med ett ursprungsland, tillverkas och skickas dessa inom EU.
Tillverknings tiden ligger på 3-5 arbetsdagar + leveranstid om ca: 7-14 arbetsdagar eller mindre.

Frakt kan komma att dels upp i beroende på vart produkter tillverkas dvs, om man handlar två
produkter från som tillverkas i olika länder så kommer frakten att delas upp, vilket kommer att
visas i kassan innan du betalar. Ex Frakt och Fraktar 2.

Har frågor om din leverans, vänligen kontakta info@eastmedia.se

Returpolicy

Skäl till retur

Fel adress – Om du har angett en adress som anses otillräcklig för leverans returneras ditt paket
till webbutikens leverantör. För kund tillkommer extra avgifter när webbutiken har bekräftat
en uppdaterad adress från dig.

Ej hämtad – Paket som inte hämtas på utlämningsstället returneras till webbutikens leverantör
extra kostnader tillkommer om leverantören åter ska skicka varorna till dig.

Kundreturer – Vänligen kontakta webbutiken innan du returnerar produkter. Webbutiken betalar
inte tillbaka beställningar för köparens ånger.

Om leveransinformationen var felaktig eller om du som kund beställde fel storlek eller färg, är
webbutiken inte ansvarigt och kommer inte att erbjuda ersättningar eller återbetalningar.

Skadad produkt
Om produkten du beställt är skadad eller har annat fel kan du göra din anmälan till webbutiken
genom att maila till info@eastmedia.se tänk på att bifoga bild/er på produkt skadan.

Webbutiken vidarebefodrar din anmälan till leverantören som gör en bedömning av skadan och
om de anser att skadan tillkommit under leveransen så skickas en ny produkt ut till dig utan
extra kostnad.

Notering för EU-konsumenter
Enligt artikel 16 c och e i Europaparlamentets och rådets direktiv 2011/83 / EU av den 25 oktober
2011 om konsumenters rättigheter får rätten att återkalla inte föreskrivas:

Leverans av varor som görs enligt konsumentens specifikationer eller som är tydligt personifierade.
Förseglade varor som inte var förseglade efter leverans och därför inte lämpar sig för retur på grund
av hälsoskydd eller hygienskäl. Därför förbehåller sig webbutikens leverantör rätten att vägra retur
efter eget gottfinnande.

Varukorg