Frakt & Returpolicy

Leverans & Frakt

Alla produkter i webbutiken hos eastmedia.se skickas av tillverkaren för produkterna. De flesta
produkterna tillverkas inom EU, men vissa produkter kan också tillverkas i och skickas från andra länder.
I varukorgen/kassan får du ett fraktalternativ och en uppskattad leveranstid antigen som ett datum eller
antal arbetsdagar.

I Sverige tas leveransen över av Postnord (import) eller annan leverantör som levererar den till ditt
närmaste utlämningsställe eller din brevlåda. I snitt tar cirka 5 arbetsdagar att tillverka produkter
som ex. t-shirts, kuddar etc. Leveranstiden tillkommer. Mer än hälften av webbutikens beställningar
skickas inom tre arbetsdagar eller mindre. 

Fraktalternativ i kassan

I kassan visas det bästa frakt alternativet för dig, Då vi använder en frakttjänst från leverantören
visas fraktalternativet på engelska och priset i kr inkl. moms.

För produkter som ej är märkta med ett ursprungsland, tillverkas och skickas dessa inom EU.
Tillverknings tiden ligger på 3-5 arbetsdagar + leveranstid om ca: 7-14 arbetsdagar eller mindre.

Frakt kan komma att dels upp i beroende på vart produkter tillverkas dvs, om man handlar
två produkter från som tillverkas i olika länder så kommer frakten att delas upp, vilket
kommer att visas i kassan innan du betalar. Ex Frakt och Fraktar 2.

Har frågor om din leverans, vänligen kontakta info@eastmedia.se

Returpolicy

Skäl till retur
Fel adress – Om du har angett en adress som anses otillräcklig för leverans
returneras ditt paket till webbutikens leverantör. För kund tillkommer extra
avgifter när webbutiken har bekräftat en uppdaterad adress från dig.

Ej hämtad – Paket som inte hämtas på utlämningsstället returneras till webbutikens
leverantör extra kostnader tillkommer om leverantören åter ska skicka varorna till dig.

Kundreturer – Vänligen kontakta webbutiken innan du returnerar produkter.
Webbutiken betalar inte tillbaka beställningar för köparens ånger.

Om leveransinformationen var felaktig eller om du som kund beställde fel storlek
eller färg, är webbutiken inte ansvarigt och kommer inte att erbjuda ersättningar
eller återbetalningar.

Skadad produkt
Om produkten du beställt är skadad eller har annat fel kan du göra din anmälan
till webbutiken genom att maila till info@eastmedia.se tänk på att bifoga bild/er på
produkt skadan.

Webbutiken vidarebefodrar din anmälan till leverantören som gör en bedömning
av skadan och om de anser att skadan tillkommit under leveransen så skickas
en ny produkt ut till dig utan extra kostnad.

Notering för EU-konsumenter
Enligt artikel 16 c och e i Europaparlamentets och rådets direktiv 2011/83 / EU
av den 25 oktober 2011 om konsumenters rättigheter får rätten att återkalla
inte föreskrivas:

Leverans av varor som görs enligt konsumentens specifikationer eller som är tydligt
personifierade. Förseglade varor som inte var förseglade efter leverans och därför inte
lämpar sig för retur på grund av hälsoskydd eller hygienskäl. Därför förbehåller sig
webbutikens leverantör rätten att vägra retur efter eget gottfinnande.